Translate -TRANSLATE -

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Ο υγιής ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα




Ο υγιής ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα

Γράφει ο Μανώλης Μηναδάκης 

Μετά την απελευθέρωση των αερομεταφορών στην Ευρωπαϊκή ένωση, στην Ελλάδα ιδρύθηκαν πολλές μικρές αεροπορικές εταιρίες οι οποίες έκλεισαν όλες γιατί δεν άντεξαν στον ανταγωνισμό με την Ολυμπιακή.
Η μόνη αεροπορική εταιρία που άντεξε και δεν έκλεισε ήταν η Aegean γιατί στηρίχτηκε πολιτικά, επειδή πίσω από την εταιρία λεγόταν ότι βρίσκεται μεγάλη πολιτική οικογένεια.
Αφού η οικογένεια τοποθέτησε τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση στο υπουργείο μεταφορών, τον Σεπτέμβριο 2009 έκλεισε τον Εθνικό αερομεταφορέα. Το μυρμήγκι νίκησε τον ελέφαντα.
Πού είναι κύριε υπουργέ τα σχολεία και τα νοσοκομεία που θα έκτιζες κλείνοντας την Ολυμπιακή: κι αυτά που βρήκατε τα κλείνετε.
Η Aegean είχε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή ένωση με ψεύτικες καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό και τάχα παράνομες χρηματοδοτήσει που είχε λάβει η Ολυμπιακή και βρήκε αφορμή ο Κύριος Χατζηδάκης την έκλεισε και μετά από ένα χρόνο βγήκε η απόφαση πού την δικαίωνε, αλλά ποιός τα θυμάται όλα αυτά.
Αφού το ΠΑΣΟΚ είχε κάνει πολλούς διαγωνισμούς πώλησης της εταιρίας και όλοι είχαν βγει άγονοι, τα κατάφερε ο άνθρωπος τους, παίζοντας το ρόλο του μεταπράτη ο νέος ιδιοκτήτης της, κοροϊδεύοντας όλο τον Ελληνικό λαό λέγοντα μ' ένα βαρύγδουπο ύφος σαν ένας δεύτερος Ωνάσης ότι αγοράζοντας την Ολυμπιακή, θα την αναπτύξει, θ' αγοράσει καινούρια αεροπλάνα, θα προσλάβει προσωπικό της Ολυμπιακής και τα δρομολόγια που θα εκτελεί. Διαφημιστική του καμπάνια «Η Ελλάδα ψηλά»!
Όλες οι υποσχέσεις και τα λόγια τα μεγάλα άντεξαν μόνο τρία χρόνια, πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι από τις υπογραφές προσπαθούσε να την ξεφορτωθεί στην Aegean.
Προσέφυγαν μαζί στη κομισιόν στην θεματοφύλακα του υγιούς ανταγωνισμού όλης της Ευρωπαϊκής ένωσης για την εξαγορά, αλλά αυτή απέρριψε το αίτημα επειδή στα μέλη κράτη πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον από δύο αεροπορικές εταιρίες και πάνω για να υπάρχει υγιείς ανταγωνισμός. Ρωτώ λοιπόν να μου πούνε τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα και στις 9 Οκτωβρίου η κομισιόν ενέκρινε την εξαγορά της  Olympic Air από την Aegean εξέλιπαν οι λόγοι; ;H μήπως έχουμε κι άλλες αεροπορικές εταιρίες σήμερα στην Ελλάδα και πληρείται ο υγιείς ανταγωνισμός μεταξύ τους αφού είναι η μοναδική.
Το τίμημα ανέρχεται στα 72 εκατομμύρια ευρώ, πήρε προκαταβολή 20 εκατομμύρια και τ' άλλα σταδιακά.
Έχουν απολυθεί χιλιάδες εργαζόμενοι από την δημόσια Ολυμπιακή ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν από την ιδιωτική και όσοι εργάζονται σήμερα ζουν καθημερνά με το φόβο της απόλυσης.
Δημιουργήθηκε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που προηγούμενο του δεν υπήρχε ποτέ και αυτό είναι ότι χειρότερο έχει συμβεί για τον Ελληνικό λαό γιατί διαμορφώνει ανεξέλεγκτα τις τιμές προς τα πάνω επειδή δεν υπάρχει ανταγωνισμός, γι αυτό και οι αρχές στη Χίο συζητάνε με τούρκικη αεροπορική εταιρία που εκτελεί δρομολόγια Σμύρνη Αθήνα, να σταματάει Χίο να παίρνει επιβάτες με την μισή τιμή του εισιτηρίου που έχει σήμερα.
Καλώς κακώς η Ολυμπιακή με τις καθυστερήσει της είχε τακτικά δρομολόγια σ' όλα τα νησιά μας. Αύριο το ιδιωτικό μονοπώλιο θα το συμφέρει να εκτελεί τα δρομολόγια των άγονων γραμμών; Και στα ακριτικά νησιά μας πως θα εξυπηρετούνται οι νησιώτες:
Επειδή η Lufthansa έχει δεσπόζουσα θέση στην Star Alliance στη παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, ελέγχοντας και την ίδια την Aegean (έχοντας την βάλει στο χέρι), μήπως σκοπός της ήταν από την αρχή το αντίτιμο των εισιτήριων επτά εκατομμυρίων επιβατών που εμπιστευόταν και ταξίδευαν κάθε χρόνο με την Δημόσια Ολυμπιακή;

"ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΦΤΕΡΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια: