Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

Ποια μπανάνα να προτιμήσετε;


 

Ώριμη ή άγουρη; Ποια μπανάνα να προτιμήσετε;



Οι μπανάνες, παρά τις αρκετές τους θερμίδες (περίπου 120 μία μεγάλη) είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα. Είναι πλούσια σε άμυλο που προσφέρει ενέργεια, σε κάλιο που καταπολεμά την κατακράτηση και τις κράμπες, δρα σαν "φάρμακο" κατά της διάρροιας και συμβάλει στην καλύτερη υγεία του καρδιαγγειακού μειώνοντας τη χοληστερόλη, ενώ έχει βρεθεί πως μειώνει και τις πιθανότητες για ορισμένες μορφές καρκίνου. 

Ωστόσο, το επίπεδο ωρίμανσης της μπανάνας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο βαθμό που ισχύουν όλα τα παραπάνω. Οι ώριμες μπανάνες, ακόμη κι αν έχουν ωριμάσει τόσο που έχουν μαύρα  σημάδια, είναι η καλύτερη επιλογή σας. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι πολύ ώριμες μπανάνες είναι πιο αποτελεσματικές στη θωράκιση της υγείας μας καθώς περιέχουν μια ουσία που αποκαλείται "παράγοντας νέκρωσης όγκων",  (TNF - Tumor Necrosis Factor) που έχει την ικανότητα να δρα ενάντια στα μη φυσιολογικά κύτταρα. 

Επιπλέον, όσο περισσότερα μαύρα σημάδια έχει η μπανάνα, τόσο περισσότερο μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Ιαπωνική έρευνα, απέδειξε πως ο παράγοντας TNF που βρίσκεται στις ώριμες μπανάνες διαθέτει ισχυρή αντικαρκινική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό. Οι Ιάπωνες ερευνητές κατέληξαν πως η τακτική κατανάλωση μπανανών θα μπορούσε ακόμη και να προλαμβάνει ασθένειες όπως ο καρκίνος!

Κι αν δεν σας αρέσουν οι τόσο ώριμες μπανάνες; Στην έρευνα βρέθηκε πως και στις άγουρες μπανάνες υπάρχει επίσης ο παράγοντας TNF, σε πολύ μικρότερη δόση όμως οπότε δεν είναι τόσο αποτελεσματικός κατά των αφύσικων κυττάρων. Για την ακρίβεια, η ισχύς των προστατευτικών συστατικών της μπανάνας, καθώς και των αντιοξειδωτικών που περιέχει,  αυξάνεται όσο περισσότερο ωριμάζει. 

Μία μόνο επιφύλαξη: Οι πολύ ώριμες μπανάνες είναι πλούσιες σε σάκχαρα γι’ αυτό είναι καλύτερο να αποφεύγεται η συχνή τους κατανάλωση από διαβητικούς. 

http://www.capital.gr/health/3083136/orimi-i-agouri-poia-mpanana-na-protimisete 


Η μπανάνα βελτιώνει τη διάθεση και την υγεία μας

Της  ΒΑΛΑΣΙΑΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
Κλινικής Διαιτολόγου - Διατροφολόγου, BSc
Επιστημονικής υπεύθυνης ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ,
Θεσσαλονίκη

Η μπανάνα έχει καθιερωθεί σαν ένα φρούτο με πολλές θερμίδες, πολύ ζάχαρη και κατ' επέκταση πολλοί θεωρούν ότι η μπανάνα «παχαίνει» και για το λόγο αυτό την αποφεύγουν.
Η αλήθεια είναι ότι η μπανάνα έχει συγκριτικά με άλλα φρούτα περισσότερες θερμίδες (100-120), όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να «παχύνουμε» ακόμη και αν τρώμε από 1 μπανάνα κάθε μέρα. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μπανάνα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά μας δίνει άμεση ενέργεια, καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακα (1 μπανάνα αποδίδει περίπου 27 γραμμάρια υδατανθράκων), μας χορταίνει με λίγες θερμίδες και αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για επιδόρπιο αντί για γλυκό, το οποίο θα προσφέρει πολύ περισσότερες «κενές» θερμίδες, δηλαδή χωρίς καμία θρεπτικά αξία.
Η μπανάνα θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί σύμμαχο της υγείας μας, αφού μας δίνει άμεσα ενέργεια, περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, Β, C, Ε, καθώς και ιχνοστοιχεία (κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σελήνιο, ψευδάργυρο).
  Είναι πλούσια σε κάλιο το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην πρωτεϊνοσύνθεση, στη διατήρηση και στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας. Επίσης συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και βοηθά στην απομάκρυνση της περίσσειας νατρίου με αποτέλεσμα να μειώνει τις κατακρατήσει υγρών. Έρευνες απέδειξαν ότι το κάλιο που περιέχει η μπανάνα μπορεί να βοηθήσει στη μάθηση, καθιστώντας τους μαθητές πιο προσεκτικούς.
  Αποτελεί σημαντική πηγή μαγνησίου με αποτέλεσμα η κατανάλωση της να ελαττώνει τη σωματική και πνευματική κόπωση και βοηθά στην αντιμετώπιση των κραμπών. Εξαιτίας του γεγονότος ότι είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, δίνει άμεση ενέργεια στον οργανισμό και για το λόγο αυτό αποτελεί το αγαπημένο φρούτο των αθλητών.
  Η βιταμίνη C που περιέχεται στη μπανάνα ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού προστατεύοντας τα κύτταρα από την καταστροφική επίδραση των ελεύθερων ριζών, ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου και είναι απαραίτητη για την σύνθεση του συνδετικού ιστού.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: