Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015

Πότε ο οργανισμός «λέει» ότι θέλει υδατάνθρακες





Πότε ο οργανισμός «λέει» ότι θέλει υδατάνθρακες
Τα μηνύματα που χρειάζονται προσοχή και ποιες είναι οι ιδανικές τροφές
ΑΤΟΝΙΑ, κακή αναπνοή μπλοκαρίσματα στο έντερο, ακόμη και μειωμένη λειτουργία του εγκεφάλου είναι μερικά από τα μηνύματα που στέλνει ο οργανισμός όταν χρειάζεται περισσότερους υδατάνθρακες.
Όταν οι υδατάνθρακες στον οργανισμό δεν είναι αρκετοί, οι μύες αναγκάζονται να κάψουν πρωτεΐνες, οι οποίες μετά την άσκηση πρέπει να αναπληρωθούν ώστε το μυϊκό σύστημα να συνέλθει ταχύτερα και ο οργανισμός να προετοιμαστεί καλύτερα για την επόμενη μέρα. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στον εγκέφαλο, αφού, όπως το σώμα, έτσι κι εκείνος για να λειτουργήσει καλά χρειάζεται υδατάνθρακες για να διασπάσει τη γλυκόζη και να αποκτήσει ενέργεια.

Ή ενέργεια
Αυτό σημαίνει ότι, όταν ο εγκέφαλος δεν έχει την ενέργεια που χρειάζεται, δεν μπορεί να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, γεγονός που αποδείχτηκε σε μελέτη του 2008 που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή γυναικών που ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες και γυναικών που η διατροφή τους ήταν ισορροπημένη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της, οι γυναίκες που δεν λάμβαναν αρκετούς υδατάνθρακες παρουσίασαν χαμηλότερες επιδόσεις στα τεστ μνήμης σε σχέση με τις υπόλοιπες.
Επίσης, όταν επιτυγχάνεται μείωση του λίπους λόγω της έλλειψης υδατανθράκων από τη διατροφή, παράγονται κάποιες ουσίες που ονομάζονται κετόνες, οι οποίες έχουν δυσάρεστη οσμή που συχνά ελευθερώνεται μέσω της αναπνοής. Στην περίπτωση αυτή το βούρτσισμα των δοντιών και η χρήση στοματικού διαλύματος δεν αρκούν για να λύσουν το πρόβλημα, καθώς η απάντηση βρίσκεται μόνο στη βελτίωση της διατροφής, δηλαδή την αύξηση των υδατανθράκων.
Επίσης, η έλλειψη υδατανθράκων από τη διατροφή ευθύνεται και για την εμφάνιση προβλημάτων στον μεταβολισμό, τα οποία προκαλούν μπλοκαρίσματα στο γαστρεντερικό σύστημα, με συνηθέστερο τη δυσκοιλιότητα. Αυτό συμβαίνει λόγω της έλλειψης φυτικών ινών, ωστόσο το πρόβλημα λύνεται με την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ειδικού κέντρου διατροφής του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας, τα παιδιά και οι ενήλικες θα πρέπει να λαμβάνουν το 45%-60% των θερμίδων από τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες, αρκεί να μην προέρχονται από προϊόντα που περιέχουν επεξεργασμένα σάκχαρα και άλευρα, καθώς αυτά συνήθως προκαλούν μεγαλύτερες λιγούρες. Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση αρκετών φρούτων, οσπρίων, βρόμης κλπ., που μπορούν να αντικαταστήσουν πολύ καλά διάφορα προϊόντα, όπως εκείνα που περιέχουν δημητριακά αλλά και αρκετή ζάχαρη ή γλυκαντικά.
"κυριακάτικη δημοκρατία"

Δεν υπάρχουν σχόλια: