Πέμπτη, 9 Ιουνίου 2016

Υπεγράφη η συμφωνία για το Ελληνικό




Υπεγράφη η συμφωνία για το Ελληνικό
Υψηλότερα κατά 8 δισ ευρώ το τίμημα για τον επενδυτή. Οι υποχρεώσεις και οι αλλαγές
Έπεσαν οι υπογραφές για το Ελληνικό αναφορικά με το Σύμφωνο Κατανόησης μεταξύ κυβέρνησης και των επενδυτών υπό το σχήμα της Lamda Development, όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει λίγο νωρίτερα και η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη μιλώντας για τα τελευταία σημεία της διαπραγμάτευσης. Σύμφωνα με την σχετική ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ το τίμημα για τον επενδυτή αυξάνεται κατά 8 δισ. ευρώ όπου και θα αποσαφηνιστούν οι οποίες τελικές αλλαγές που μπορεί να έχουν προκύψει, εν μέσω των διαπραγματεύσεων για την τελική συμφωνία. 

Ποια τα έργα που πρέπει να πραγματοποιηθούν και ποιος ο χαρακτήρας της επένδυσης. Δέσμευση επίσης με συμμετοχή 50% για την επίλυση του προβλήματος των απορριμμάτων στους όμορους Δήμους.



Όπως είχε επισημάνει και ο Όλγα Γεροβασίλη, επιδίωξη της κυβέρνησης είναι να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές που θα κατοχυρώνουν το δημόσιο συμφέρον, όπως το εμπροσθοβαρές των επενδύσεων και η αύξηση της έκτασης πρασίνου με αντίστοιχη μείωση της δόμησης
Η συμφωνία για τη διαχείριση του ακινήτου στο Ελληνικό ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και κοινοπραξία επενδυτών με επικεφαλής την Lamda Development υπογράφηκε στα τέλη του 2014. Ωστόσο, οι διαφωνίες με τις τοπικές κοινωνίες για διάφορα ζητήματα, η επιδίωξη της κυβέρνησης να αλλάξουν κάποιοι όροι προς όφελος του Δημοσίου και το μεταναστευτικό καθυστερούσαν την ολοκλήρωση της συμφωνία.
Το καταβλητέο τίμημα για το Ελληνικό διαμορφώνονταν αρχικά στα 915 εκατ. ευρώ, με την κοινοπραξία να έχει καταθέσει τον Νοέμβριο του 2014, κατά την υπογραφή της σύμβασης, εγγυητική επιστολή διάρκειας 2 ετών ύψους 30.000.000 ευρώ.
Όπως αναφέρεται πάντως η πρώτη δόση ύψους 300 εκ. ευρώ αναμένεται πριν το Νοέμβριο και πληροφορίες αναφέρουν πως τα project με τα ξενοδοχεία και της μεικτές κατασκευές παραμένουν ενώ περιορίζονται κατά 10% οι προβλέψεις για τους δομημένους χώρους. Τέλος στις υποδομές και τα έργα κοινής ωφέλειας ο επενδυτής φέρεται να καλείται να συνεισφέρει κάτι παραπάνω. Τέλος, για την άδεια καζίνο θα παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο μέσω ξεχωριστού διεθνούς διαγωνισμού.
Λίγο μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης (MoU) μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Lamda Development για την επικαιροποίηση της σύμβασης αγοραπωλησίας του 100% των μετοχών της «Ελληνικό ΑΕ», ο Πρόεδρος του Ταμείου, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε τα εξής:
«Με την υπογραφή της νέας συμφωνίας για το Ελληνικό δρομολογείται η υλοποίηση μιας επένδυσης, η οποία θα σφραγίσει τη νέα αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Η ουσιαστική βελτίωση της προϋπάρχουσας σύμβασης επιλύει τα προβλήματα που αποτέλεσαν τη βάση για τη διατύπωση ενστάσεων κατά την προηγούμενη περίοδο.
Τα επόμενα χρόνια θα υλοποιείται στην Αττική το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης και θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο αστικό πάρκο σε όλη την Ευρώπη. Πάνω απ΄ όλα όμως, η υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου δημιουργεί την προοπτική χιλιάδων θέσεων εργασίας που αυτή τη στιγμή αποτελεί το μέγα ζήτημα για τον ελληνικό λαό».
Τα βασικά σημεία ύστερα από τις σχετικές αλλαγές στη σύμβαση
1. Οικονομικά Στοιχεία
α) Αυξήθηκε σημαντικά το ύψος της συνολικής επένδυσης. Ο Επενδυτής αποδέχθηκε να αναλάβει το κόστος ενός σημαντικού αριθμού έργων πέρα των προβλεπόμενων στην αρχική σύμβαση, που ανεβάζουν το ύψος της συνολικής επένδυσης στα 8 δισ. ευρώ.
Έργα που δεσμεύεται ότι θα υλοποιήσει ο επενδυτής:
i. Οι ανοιχτοί χώροι του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής
ii. Πρωτεύουσες συγκοινωνιακές υποδομές και εγκαταστάσεις
iii. Κύριες εγκαταστάσεις και δίκτυα κοινής ωφέλειας.
iv. Κέντρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών , σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων και χώρο μεταφόρτωσης/ προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων στο Ακίνητο για τη διαχείριση απορριμμάτων αποκλειστικά και μόνο του ακινήτου.
v. Απαιτούμενα λιμενικά έργα
vi. Παράκαμψη και υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφόρος Ποσειδώνος, εφόσον εγκριθεί
vii. Έργα ανασύστασης/ διευθέτησης ρεμάτων
viii. Εκτεταμένο Δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων εκτιμώμενου μήκους περίπου πενήντα (50) χιλιομέτρων
ix. Ανάληψη του 50% του κόστους μελέτης και κατασκευής κέντρου διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σταθμού μεταμόρφωσης απορριμμάτων και χώρου μεταφόρτωσης / προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων σε περιοχή εκτός του ακινήτου υπό προϋποθέσεις
x. Ενίσχυση συνδεσιμότητας μέσων σταθερής τροχιάς
xi. Υλοποίηση του μεγαλύτερου μέρους πολιτιστικών και αθλητικών χρήσεων εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου
xii. Αναπαλαίωση, λειτουργία και ανάδειξη των διατηρητέων κτηρίων εντός του ακινήτου
xiii. Δημιουργία χώρων στέγασης των σωματείων ΑΜΕΑ εντός του Ακινήτου με αντίστοιχες των σημερινών προδιαγραφές
xiv. Ανάπλαση/ αναβάθμιση παραλίας 1 χλμ περίπου
β) Η επένδυση θα ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρόνο. Το 80% των επενδύσεων θα γίνει στα 12 χρόνια έναντι των 15 που προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση.
γ) Προσδιορίζεται ότι ένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων θα αφορά έργα υποδομής και ότι αυτά τα έργα θα γίνουν την πρώτη πενταετία, πρόβλεψη που δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση. Ειδικά ως προς το Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου και Αναψυχής συμφωνήθηκε ότι η ολοκλήρωσή του αποτελεί χρονικά επενδυτική προτεραιότητα. Κάθε αυτοτελές τμήμα του που ολοκληρώνεται εντός των πρώτων 5 ετών θα τίθεται στη διάθεση των πολιτών.
δ) Η καταβολή του τιμήματος θα γίνει σε συντομότερο χρόνο. Το 51% του συνολικού ονομαστικού Τιμήματος Αγοράς Μετοχών θα καταβληθεί έως το 2018. Προβλεπόταν η καταβολή έως το 2022.
ε) Ο Επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να καλύψει τη συντήρηση και την ασφάλεια του Μητροπολιτικού Πάρκου Πράσινου και Αναψυχής.
2. Χαρακτήρας επένδυσης
α) Μητροπολιτικό Πάρκο Πράσινου και Αναψυχής 2.000.000 τμ. κοινόχρηστο και με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους και με συγκοινωνιακή σύνδεση με τις γύρω περιοχές και την παραλία.
β) Επιπλέον χώροι πρασίνου και κοινωφελών χρήσεων 600.000 τμ.
γ) 300.000 τ.μ. για κοινωφελή χρήση και κοινωνική ανταποδοτικότητα ( π.χ. για μεταφορά στο ακίνητο του Ελληνικού εγκαταστάσεων κοινωφελών χρήσεων από όμορες περιοχές και περιοχές του λεκανοπεδίου ώστε στη θέση τους να δημιουργηθούν πνεύμονες πρασίνου).
δ) Μεγάλο δίκτυο πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων, εσωτερική γραμμή Τραμ.
ε) Τουλάχιστον 1 χιλιόμετρο ανοικτής παραλίας προς όλους, διευκολύνοντας τις εξόδους του πάρκου προς τη θάλασσα.
στ) Μείωση του συντελεστή κάλυψης και ιδιαίτερα στην παραλία. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση μπορεί να ανέλθει σε 3.600.000 τ.μ., ωστόσο ο Επενδυτής δεσμεύεται ότι η συνολική δόμηση δεν θα υπερβεί τα 2.700.000τ.μ., στα οποία συμπεριλαμβάνονται και περίπου 60.000 τ.μ. υφιστάμενων διατηρητέων κτηρίων (3 υπόστεγα Πολεμικής Αεροπορίας, κτήριο Ανατολικού Αεροδρομίου Αθηνών κτλ).
3. Δέσμευση του Επενδυτή για την επίλυση του προβλήματος απορριμμάτων των όμορων Δήμων.
Ο Επενδυτής αναλαμβάνει τη συμμετοχή του με ποσοστό έως και 50%, στη μελέτη και κατασκευή κέντρου διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων και χώρου μεταφόρτωσης / προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων σε περιοχή εκτός του Ακινήτου.
Διαβάστε την ιστορία του Αεροδρομίου Ελληνικού εδώ :

Δεν υπάρχουν σχόλια: