Πέμπτη, 9 Ιουνίου 2016

ΠΑΓΩΤΟ : Πώς το απολαμβάνουμε;




ΠΑΓΩΤΟ : Πώς το απολαμβάνουμε;

Γράφει η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Η αγαπημένη δροσερή, γλυκιά λιχουδιά μικρών και μεγάλων είναι ταυτισμένη με το καλοκαίρι και έχει συνδυαστεί με ξέγνοιαστες στιγμές χαράς και απόλαυσης.
Μπορεί το παγωτό να θεωρείται ένα ενοχοποιημένο, διαιτολογικά, προϊόν, ωστόσο αποτελεί ένα πλήρες παγωμένο σνακ που μπορεί να καταναλωθεί με προσοχή ακόμη και από όσους ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή.
Ποια η διατροφική αξία του παγωτού;
Υπάρχουν πολλά είδη παγωτών που καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Οι πρώτες ύλες του είναι κυρίως γάλα, ζάχαρη, αυγά, φρούτα, ξηροί καρποί, σοκολάτα, κακάο κ.λπ. Οι βιταμίνες που περιέχει είναι: ·Α,D,Β12
  • Νιασίνη, ριβοφλαβίνη
  • Περιέχει επίσης μεταλλικά στοιχεία, όπως ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο. Όμως τα παγωτά είναι πλούσια σε πρόσθετα, δηλαδή χρωστικές, αρωματικές ουσίες και σταθεροποιητές.
Τι να προσέχουμε;
Αν οι συνθήκες συντήρησης του δεν είναι σωστές, αυξάνονται οι πιθανότητες αλλοίωσης και κατ' επέκταση ο κίνδυνος για πιθανές τροφικές δηλητηριάσεις. Γι’ αυτό πρέπει να προσέχουμε:
  • Να είναι αρκετά παγωμένο και η υφή του να μη θυμίζει, σε καμία περίπτωση, γιαούρτι.
  • Να έχει συγκεκριμένο σχήμα και όχι αλλοιωμένο.
  • Το χαρτί της συσκευασίας να μην είναι υγρό και να μην είναι κολλημένο πάνω στο παγωτό.
  • Να μην έχει περίεργη μυρωδιά.
  • Οι καταψύκτες στα βιομηχανικά προϊόντα δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένοι στον ήλιο και να περιέχουν άλλα προϊόντα εκτός από παγωτά.
  • Πρέπει να αναγράφεται ημερομηνία λήξης.
  • Προτιμάμε τα απλά παγωτά (παγωτό κρέμα), που είναι πολύ πιο υγιεινά σε σχέση με εκείνα με γεύση φράουλα, καραμέλα, ποτά κ.λπ.
Όσον αφορά τους διαβητικούς, δεν πρέπει να καταναλώνουν παγωτό για την αντιμετώπιση ενός υπογλυκαιμικού επεισοδίου.
Προτιμάμε τα τυποποιημένα παγωτά από τα χύμα, των οποίων δεν γνωρίζουμε τον τρόπο παραγωγής, καθώς τα ποσοστά νοθείας φθάνουν στο 15-20%.

Tips

  • Ένα κανονικό παγωτό δίνει περίπου 300 θερμίδες και περιέχει κορεσμένο λίπος. Το παγωτό είναι επιδόρπιο και όχι γεύμα. Ιδιαίτερα στα παιδιά δεν μπορεί να υποκαταστήσει ένα γεύμα από φυσικές τροφές.

  • Προσοχή στα light παγωτά, γιατί υφίστανται επεξεργασία και έχουν περισσότερα Ε συντηρητικά και επισφαλείς γλυκαντικές ουσίες.

ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: