Translate -TRANSLATE -

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

ELLIOTT ERWITT : ΣΟΒΑΡΟΤΗΣ ΚΥΡΙΟΙ...




ELLIOTT ERWITT : ΣΟΒΑΡΟΤΗΣ ΚΥΡΙΟΙ...
ΑΠΟ TON  ΣΙΜΟ ΑΓΑΘΟΚΛΕΟΥΣ
«Με λίγα πράγματα είμαι σοβαρός. Το χιούμορ είναι ένα από αυτά». Ογδόντα πέντε χρόνων σήμερα, ο Elliott Erwitt δεν εκπλήσσεται εύκολα. Ήταν ο πρώτος που φωτογράφισε τπ Marilyn Monroe με τη φούστα στον αέρα κατά τη διάρκεια της ταινίας Επτά Χρόνια Φαγούρα το 1954 και τον Τσε με το πούρο του στην Αβάνα το 1964. 

To νέο άλμπουμ Regarding Women από τις εκδόσεις teNeues είναι μία ακόμα απόδειξη της σοβαρότητας του. «Είμαι τυχερός με την καριέρα μου. Ήταν μεγάλη. Οι άλλοι θα κρίνουν αν ήταν καλή, αλλά για μένα ήταν μια χαρά».
Γεννήθηκε στο Παρίσι από Ρωσοεβραίους εμιγκρέδες, μεγάλωσε στο Λος Αντζελες και στα 16 έπιασε μια Rolleiflex για να παίζει. Στον πόλεμο γνωρίζει τον Robert Capa, φωτογραφίζει τον Kennedy, τον Nixon με τον Khruschchev σε μια παρτίδα σκάκι το 1959 και την Jackie να θρηνεί. Το 1968 γίνεται πρόεδρος του Magnum, δίνοντας τη σοβαρή ελαφρότητα, χαρακτηριστική του ταλέντου του. 




«Μην φανταστείτε. Είμαι ντροπαλός», δήλωσε πρόσφατα σε μια συνέντευξη στους New York Times. «Μόνο όταν παίρνω τη Leica ξεχνιέμαι. Δεν είμαι εγώ αλλά ένας άλλος που κοιτάει τις στιγμές των ανθρώπων. Υπάρχουν περιπτώσεις που καταλαβαίνεις πότε μια φωτογραφία είναι καλή. Τις περισσότερες όχι. Αντιλήφθηκα την αξία πολλών από αυτές που έγιναν διάσημες 25 χρόνια αργότερα». 



Λάτρης των ασπρόμαυρων, μάλιστα, δημιούργησε και έναν δεύτερο εαυτό, τον Andre S. Solidor (από τα αρχικά ass) για τις έγχρωμες. «Δεν πιστεύω ότι έκανα κάτι σπουδαίο. Είμαι παλιομοδίτης. Χτυπώ ακόμα τα λάθος νούμερα στο τηλέφωνο. Η δουλειά μου ήταν πάντα να βλέπω καλά. Ήμουν απλά ο σωστός άνθρωπος τη σωστή στιγμή».


VIVA  LAS VEGAS
Σε ένα από τα ταξίδια του ο Erwitt κατέληξε στο καζίνο Tropicana του Λας Βένκας, από όπου η φωτογραφία της «αποκαθήλωσης». Στο Tropicana γυρίστηκαν ταινίες όπως το Viva Las Vegas και Τα Διαμάντια Είναι Παντοτινά.



ΗΟΜΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: