Translate -TRANSLATE -

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Οι Κρητικοί είναι καλογυναικάδες!!!

 

 

Πως έμαθα γιατί οι Κρητικοί είναι καλογυναικάδες!!!

 

Του Βασίλη Μαυρογένη εκ Λάκκων Κυδωνίας.

Διάβασα ένα σχόλιο, ότι οι Κρητικοί είναι καλογυναικάδες, και θυμήθηκα μια εκδρομή που είχαμε κάνει με το φίλο μου το Φώτη Βασιλάκο και τις γυναίκες μας στην ορεινή Κορινθία. Σε κάποιο απόμερο χωριό και σε μεγάλο υψόμετρο πιθανώς στη Γκούρα (υψόμετρο 1000 μ) είχαμε χάσει το δρόμο και ψάχνοντας βλέπω κάποιον σε μια αυλή.

Τον ρώτησα: Πως θα πάω στην πλατεία;

Μου δείχνει και λέει: Εκειά είναι, με καθαρή Κρητική προφορά.

Τον ρωτάω: Κρητικός είσαι;

-Μου λέει ναι.

-Και από πού;

-Από τα Χανιά.

-Από ποιο μέρος;

-Από τους Λάκκους.

-Κι εγώ από τους Λάκκους είμαι. Και πως σε λένε; Μου είπε το όνομά του.

-Βρε του λέω ίδια οικογένεια είμαστε. Πως βρέθηκες εδώ στην άκρη του κόσμου;

 -Ε , μου λέει, δεν κατέεις οι Κρητικοί είμαστε καλογυναικάδες.

-Δηλαδή; ρωτώ.

-Να, όταν πάμε με το άλογο κάθεται η γυναίκα και πορπατώ εγώ, ενώ οι ντόπιοι κάθονται αυτοί και πορπατούν οι γυναίκες τονε.

Έτσι παντρεύτηκα εδώ!!

Πήγα να φύγω αλλά μου λέει που πάτε τώρα; Κάτσετε να πιούμε μια ρακή. Ήταν μόνος του η γυναίκα και η κόρη του έλειπαν στην Αθήνα. Έφερε δυο καλτσούνια ήπιαμε και μια ρακή και φύγαμε. Μετά σκεπτόμουνα. Ή στον εμφύλιο ήρθε να κρυφτεί ή για να αποφύγει καμιά βεντέτα.

 Έμαθα όμως γιατί οι Κρητικοί είναι καλογυναικάδες!!!

Τώρα που το ξανασκέφτομαι δεν πιστεύω ότι σ' ολόκληρη την Κρήτη θα βρισκόταν ένας να είναι καβάλα στο άλογο και να πορπατεί η γυναίκα του. Δε θα του το επέτρεπε η περηφάνια του!...

Πηγή:

Facebook/Joanna Dimitriadou

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: