Της Ευας Καραμανωλη
Τέλος στις ατελείωτες ουρές στις τράπεζες και στις εφορίες για την πληρωμή παραβόλων που απαιτούνται για διάφορες διαδικασίες -από έκδοση αδειών γάμου μέχρι έναρξη επιχείρησης- φιλοδοξεί να βάλει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Η απόφαση για την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών έχει ήδη ληφθεί από την Επιτροπή Συντονισμού Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τον αρμόδιο υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Μανούσο Βολουδάκη και σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί για την πληρωμή παραβόλων που αφορούν την έκδοση αδειών γάμου, την έναρξη επαγγέλματος και επιχειρήσεων, την έκδοση διαβατηρίων, ταυτότητας κ.ά. Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι όλες οι πληρωμές προς το Δημόσιο να γίνονται ηλεκτρονικά, με γνώμονα την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πολιτών, οι οποίοι χρησιμοποιώντας το σύστημα θα εξοικονομούν χρόνο και θα γλιτώνουν τη γραφειοκρατία.
«Κεντρικό μας στόχο αποτελεί η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών στον πολίτη, οι οποίες ολοκληρώνονται διαδικτυακά ελαχιστοποιώντας τη φυσική παρουσία στις υπηρεσίες», επισημαίνει στην «Κ» ο κ. Βολουδάκης, τονίζοντας ότι γνώμονας του σχεδίου είναι η απλούστευση των διαδικασιών και η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. «Προτεραιότητα έχει δοθεί στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών που συνδέονται με την έναρξη επαγγελματικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας όπου σήμερα διαπιστώνονται μεγάλες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις. Εντός του Φεβρουαρίου θα είναι διαθέσιμα τα πρώτα ηλεκτρονικά παράβολα».
Πώς θα γίνεται
Η ηλεκτρονική πληρωμή θα γίνεται μέσω της διαδικτυακής πύλης «Ερμής», η οποία αναμένεται να αναβαθμιστεί. Ο χρήστης, αφού θα μπαίνει στη σελίδα θα επιλέγει το παράβολο που απαιτείται για τη συναλλαγή που επιθυμεί και εν συνεχεία θα λαμβάνει την ηλεκτρονική απόδειξη για την καταβολή του αντιτίμου. Στις σκέψεις της Επιτροπής είναι η πληρωμή να γίνεται είτε μέσω τραπεζικού λογαριασμού είτε μέσω πιστωτικής κάρτας.
Μάλιστα προ ημερών, με αντικείμενο τον τρόπο καταβολής του αντιτίμου των παραβόλων πραγματοποιήθηκε σύσκεψη της Επιτροπής Συντονισμού της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στην οποία συμμετείχε και ο γ.γ. Δημοσίων Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, με εκπροσώπους και μέλη της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών.
Στον σχεδιασμό του υπουργείου περιλαμβάνεται πακέτο δράσεων προκειμένου στο άμεσο μέλλον όλες οι υπηρεσίες του κράτους να είναι διαθέσιμες στον πολίτη και μέσω του Διαδικτύου σε συνδυασμό με την «ψηφιακή επικοινωνία» των υπηρεσιών του Δημοσίου μεταξύ τους.
Ηδη, στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά η διακίνηση εγγράφων και η πιστοποίηση των ψηφιακών υπογραφών μέσω του συστήματος «Ερμής». Στόχος είναι η ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων να εφαρμοστεί σε όλα τα υπουργεία μέχρι τον Ιούνιο και να επεκταθεί σε όλο τον δημόσιο τομέα μέχρι το 2015.
Την περασμένη εβδομάδα έληξε η δημόσια διαβούλευση, επί του σχεδίου υπουργικής απόφασης για την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων στο Δημόσιο. Σε αυτό ορίζονται η διαδικασία και ο τρόπος επιβεβαίωσης της λήψης των εγγράφων που αποστέλλονται ηλεκτρονικά από και προς τους φορείς του Δημοσίου, η ασφαλής χρονοσήμανση των εγγράφων, οι προδιαγραφές και τα πρότυπα των συστημάτων που χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτό από τους φορείς.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_09/02/2013_510697
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου