Translate -TRANSLATE -

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Η Νίκη Ταγκάλου μιλά για την «Επανάσταση Σιωπής»


Mια συνέντευξη που δόθηκε όταν το βιβλίο ήταν ακόμη στο τυπογραφείο. 

Με αφορμή το βιβλίο «Επανάσταση Σιωπής» της βραβευμένης ποιήτριας Νίκης Ταγκάλου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «ΠΗΓΗ» ο δημοσιογράφος Απόστολος Αντωνάκης μίλησε μαζί της για τις σκέψεις, τα σχέδια και τα λογοτεχνικά ερεθίσματά της και τις βιωματικές παρορμήσεις που –όπως η ίδια ισχυρίζεται- καθοδηγούν την γραφή της.

Τι σημαίνει για εσένα η…. σιωπή;
Για μένα η σιωπή είναι ένας τρόπος να μιλήσω όταν τα λόγια μου δεν βρίσκουν αντίκρισμα.

Πότε αποφάσισες και για ποιο λόγο να γράψεις για αυτήν;
Δεν θα πω ότι ήταν απόφαση, ήταν περισσότερο ανάγκη …ήταν συσσωρευμένες σκέψεις και συναισθήματά  που όσο περνούσε ο καιρός ένιωθα να με πνίγουν και έπρεπε με κάποιο τρόπο να την ελευθερώσω . Η σιωπή κατοικούσε μέσα μου πάρα πολλά χρόνια, πριν δύο χρόνια έπρεπε να αρχίσει να βγαίνει προς τα έξω !

Μήπως η σιωπή είναι μια μεταμφιεσμένη δυνατή φωνή… μια εσωτερική κραυγή;
Η σιωπή για μένα είναι πάντα κραυγή .. έκκληση βοήθειας !

Τι προσπάθησες να περάσεις μέσα από τους στίχους σου;
Πάνω από όλα την πλήρη ελευθερία σκέψης και έκφρασής της!  Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται να ξεγυμνωθούν εγώ φοβάμαι να με “ντύνουν” με το ζόρι !

Έχεις δηλώσει ότι γράφεις βιωματικά…. Πόσο απόλυτο είναι αυτό στο βιβλίο σου;
Τελείως απόλυτο ! Δεν θα μπορούσα εγώ να γράφω αλλιώς, γράφει η ψυχή μου αυτά που δεν λέει το στόμα μου. Γράφω ότι ακριβώς σκέφτομαι και έχω μέσα μου,  λιτά και κατανοητά.

Αν ο αναγνώστης αναρωτηθεί ότι ενδεχομένως «έκρυψες» πράγματα στους στίχους σου, σιώπησες …. τί θα του απαντούσες;
Ναι… υπάρχουν πράγματα “καμουφλαρισμένα” και μεταφορές που καλούν τον αναγνώστη να μπει μέσα στους στίχους να ψάξει και να ψαχτεί. Να αναρωτηθεί και να προβληματιστεί. Να ταυτιστεί και ίσως να κρίνει όσον αφορά την δική του ζωή τι κάνει λάθος και τι όχι .

Τώρα που αποφάσισες να μιλήσεις πως νοιώθεις; Απαλλάχθηκες από την σιωπή σου;
Δεν ξέρω αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτό το ρήμα ..ίσως πάντα να υπάρχουν μέσα μου πράγματα μόνο δικά μου που δεν θα εκφράσω –ηθελημένα-  ποτέ, σίγουρα όμως νοιώθω ξελαφρωμένη γιατί η ποίηση για μένα είναι εξομολόγηση.

Υπάρχουν αλήθειες που είπες με τους στίχους σου; Ποιες είναι, Τι απέφυγες να πεις… να μιλήσεις για αυτό;
Μόνο αλήθειες ! Δεν έχει νόημα να γράφουμε πράγματα που δεν υφίστανται ή δεν τα πιστεύουμε!
Δεν αποφεύγω ποτέ να πω ή να μιλήσω για οτιδήποτε , ίσως και αυτό μου έχει δώσει τόση αγάπη από τον κόσμο.

Σε ποιους απευθύνεται η ποίηση σου και σε ποιους περισσότερο τούτο το βιβλίο;
Η ποίηση μου αλλά και το συγκεκριμένο βιβλίο απευθύνεται στους ανθρώπους με ψυχή ! Στον κόσμο που δεν φοβάται να μιλήσει για όλα, όσο σκληρά και να είναι, που δεν φοβάται να ταξιδέψει νοητά σε μονοπάτια που ίσως και να μην γνωρίσει ποτέ ..όμως πάντα κάτι θα μένει μέσα του όταν κλείνει το βιβλίο..

Εκτός από την δική σου εσωτερική ικανοποίηση τι θα κέρδιζε κάποιος που θα αγόραζε και θα διάβαζε το βιβλίο σου;
Εάν μπορώ εγώ να πω τι θα κέρδιζε κάποιος, και βάσει των σχολίων των ανθρώπων που με διαβάζουν, θα έλεγα ότι βρίσκουν κομμάτια της ζωής τους μέσα στις σελίδες μου και τους ξελαφρώνει που βρίσκουν “σύμμαχο” σε όλο αυτό…


http://www.pigi.gr/wp-content/uploads/2013/09/writer-taggalou-300x265.jpg

Η Νίκη Ταγκάλου γεννήθηκε το 1975 στον Πειραιά. Σπούδασε Φωτογραφία και εργάστηκε για έναν χρόνο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως φωτογράφος. Έκτοτε δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα ασχολούμενη με τις Δημόσιες Σχέσεις. Μέχρι σήμερα, έχουν κυκλοφορήσει δύο συλλογές της σε μορφή e-book, η “ΜΑΧΗ ΕΡΩΤΩΝ” (2012) (μεταφράστηκε στα αγγλικά και κυκλοφόρησε σε Η.Π.Α., Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Κίνα, Καναδά, Βραζιλία και Ινδία), καθώς και η “ΨΥΧΕΣ ΑΠΟ ΜΟΛΥΒΙ” (ελεύθερη διάθεση στο αναγνωστικό κοινό μέσω του ιστοτόπου www.texni.org). Επιπλέον, έχει δημοσιεύσει πλήθος κειμένων σε διαδικτυακά λογοτεχνικά περιοδικά. Τέλος, προκρίθηκε στον 1ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης “ΜΑΝΩΛΗ ΑΛΥΓΙΖΑΚΗ” στο ΙΝΤΕRNATIONAL ART ACADEMY. Η ποιητική συλλογή “Επανάσταση Σιωπής” (Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή, 2013) είναι η πρώτη της συλλογή που κυκλοφορεί σε έντυπη μορφή για το ελληνικό αναγνωστικό κοινό.

Επιπλέον, έχει βραβευθεί:

“ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2013″ Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Νίκη Ταγκάλου «Μνήμες γυναίκας». Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ Νίκη Ταγκάλου «Ερώτων κραυγές».

1ος ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ “ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ” Βραβείο “Σοφοκλής” Νίκη Τάγκαλου



Δεν υπάρχουν σχόλια: