Translate -TRANSLATE -

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΛΦΟΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ







Οι δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο είναι αναμφίβολα τεράστιες. Όμως, όσο περισσότερες λειτουργίες της ζωής περνούν στον Παγκόσμιο Ιστό, τόσο πιο πολύ αυξάνουν οι κίνδυνοι για παραβίαση της ιδιωτικότητας και ασφάλειας των προσωπικών μας δεδομένων. Οι λεγόμενες "συμπεριφορικές διαφημίσεις" και τα ανεπιθύμητα μηνύματα (spams) είναι τέτοιες παραβιάσεις που μας κατακλύζουν από παντού, χωρίς σοβαρή αντίδραση εκ μέρους των Αρχών και των παροχών. Από την άλλη, δημόσιες υπηρεσίες και εταιρίες πληροφορικής στρατολογούν... hackers για να τους μάθουν τα κόλπα τους...

Εταιρίες κάθε λογής όλο και συχνότερα συγκεντρώνουν και χρησιμοποιούν προ­σωπικά δεδομένα των πελατών τους για "συμπεριφορική διαφή­μιση". Πρόκειται για μια νέα πρα­κτική που γίνεται δημοφιλής στον χώρο της διαφήμισης, καθώς έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει τα μηνύματα, τα spots κ.λπ. στα δε­δομένα του κάθε καταναλωτή, βασιζόμενη σ' ένα ψυχολογικό προφίλ που έχει διαμορφωθεί γύρω από αυτόν ύστερα από συλ­λογή στοιχείων που τον αφορούν μέσω της χρήσης του διαδικτύου.


ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ αποκτά δια στάσεις κι έτσι αναγκάστηκε να ασχοληθεί μ' αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα στοιχεία που συγ­κέντρωσε είναι ανησυχητικά: το 2007 μόνο το 10% των Ευρωπαί­ων διαφημιστών είχαν χρησιμο­ποιήσει "συμπεριφορικό marke­ting", το 2008 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 28%, ενώ φέτος πε­ρίπου το 60% των διαφημιστών δηλώνουν ότι θέλουν να κάνουν συμπεριφορικές διαφημίσειςτο 2010.


ΟΛΑ ΑΥΤΑ, όμως, χωρίς να είναι ευδιάκριτο ποια προσωπικά δε­δομένα συλλέγονται μέσω 'Ιντερνετ και αξιοποιούνται για τις "στοχευμένες" και εξατομικευμένες διαφημίσεις του είδους, συνήθως εν αγνοία των χρηστών. Τώρα, η Ευ­ρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να προχωρήσει στη συγκρότηση "Fo­rum για ορθή συλλογή στοιχείων", με στόχο την αντιμετώπιση τέτοι­ων ζητημάτων που κλονίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.


Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ έκανε έκκληση προς τις χώρες της Ε.Ε. να εντείνουν τις προσπάθειες τους για αντιμε­τώπιση των διαδικτυακών απει­λών κατά της ιδιωτικότητας με αφορμή την κατακόρυφη αύξηση των spasms, των ιών και "κατα­σκοπευτικού λογισμικού" που ει­σέρχεται χωρίς να το καταλαβαί­νουμε στον Η/Υ μας. Η έκκληση έγι­νε ύστερα από έρευνα που έδειξε ότι το 65% των Ευρωπαίων χρηστών διαδικτύου πλήττεται τακτι­κά από τέτοιες προσβολές, παρά το γεγονός ότι από το 2002 υπάρ­χει ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαγορεύσει τα ανεπιθύμητα μη­νύματα και το κατασκοπευτικό λογισμικό.


ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ, πάντως, απο­φάσισαν να μιμηθούν ορισμένες μεθόδους made in USA για την αντιμετώπιση του κυβερνο-εγκλήματος. Έτσι, φορείς που ασχο­λούνται με την ασφάλεια των πλη­ροφοριακών συστημάτων διορ­γανώνουν διαγωνισμό... για hac­kers, στο πρότυπο του αμερικανι­κού Cyber Challenge. Οι διαγωνι­ζόμενοι θα υποβληθούν σε δοκι­μασίες, όπως διάρρηξη των κωδι­κών πρόσβασης υπολογιστή, από­κτηση ελέγχου ιστοσελίδας, από­κρουση επίθεσης από hackers! Οι επιτυχόντες θα μπορούν να αξιοποιηθούν σε κρατικές υπη­ρεσίες, όπως π.χ. το υπουργείο Άμυνας, σε τράπεζες, εταιρίες λο­γισμικού κ.λπ.

ΠΟΛΥΔΕΥΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

p.papadopoulos@ert.gr

Πηγή:

Περιοδικό "ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ"


Δεν υπάρχουν σχόλια: