Translate -TRANSLATE -

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

Πώς στήθηκε η κυβέρνηση Μητσοτάκη - Φλωράκη το «βρώμικο '89»!


Πώς στήθηκε η κυβέρνηση Μητσοτάκη - Φλωράκη το «βρώμικο '89»!

Προξενητές ήταν ο Κων. Λούλης και ο Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος

Τίποτε δεν μένει μυστικό. Έρχεται κάποια στιγμή που κάποιοι από τους πρωταγωνιστές ανοίγουν το στόμα τους, και καλά κάνουν, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για πολιτικές ίντριγκες και κολεγιές που για τον απλό πολίτη θεωρούνται αδιανόητες. Όπως εκείνη η παρά φύσιν συγκυβέρνηση της Δεξιάς με τους... κομμουνιστές το 1989, που έχει μείνει στην Ιστορία ως το «βρώμικο '89». Μητσοτάκης - Φλωράκης εις κοίτη μίαν... Και από τότε το ΚΚΕ δεν είδε άσπρη μέρα...

Αποκαλυπτικός για το παρασκήνιο εκείνης της συμφωνίας, που τους άφησε όλους άναυδους, ακόμη και τους οπαδούς της ΝΔ και του ΚΚΕ, είναι ο Κωνσταντίνος Λούλης, της γνωστής οικογένειας αλευροβιομηχάνων. Μέσα από το βιβλίο του με τίτλο «Η επιβίωση της Ελλάδας - Μέσα από διαδοχικά θαύματα» έρχεται για πρώτη φορά στο φως το 1989, το πώς στήθηκε η παρά φύσιν κυβέρνηση ΝΔ - ΚΚΕ και ποιου ιδέα ήταν. Και δεν... έφταιγαν τα ντολμαδάκια της Μαρίκας που έφαγαν ο Φλωράκης και ο Κύρκος, τους οποίους είχε καλέσει ο Μητσοτάκης στο σπίτι του στη Γλυφάδα, όπως γράφτηκε. Το τραπέζι ήταν για να πανηγυρίσουν τη συμφωνία.

Ο κ. Λούλης γράφει συγκεκριμένα:

«Πιστεύω ότι, στα μέτρα των δυνατοτήτων μου, έχω επιτελέσει το καθήκον μου απέναντι στην πατρίδα, με τη θητεία μου στη διοίκηση του Αγίου Όρους, αλλά κυρίως με τη συμβολή μου το 1990 στη δημιουργία κυβέρνησης συνεργασίας μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας.

Οι λίγες ώρες που μεσολάβησαν από την πρότασή μου, την υιοθέτησή της από τον αρχηγό της ΝΔ, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, την ολονύχτια συζήτηση που είχαμε και τις διαπραγματεύσεις στο γραφείο του Χαρίλαου Φλωράκη στον Περισσό, μαζί με τον Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο και κανέναν άλλο, μέχρι την τελική συμφωνία παραμένουν ανεξίτηλες στις αναμνήσεις μου.

Η συμμετοχή μου στο γεφύρωμα ενός 50χρονου εθνικά τραγικού χάσματος μου έδωσε την αίσθηση της ωριμότητας στη ζωή μου, την ικανοποίηση της προσφοράς στην πατρίδα μου και την πεποίθηση πως δραπέτευσα από τα πλαίσια του κομματικού διχασμού, διατηρώντας πάντα αμετάβλητα τα προσωπικά μου ''πιστεύω''.

Την επόμενη ημέρα της ορκωμοσίας της κυβέρνησης συνεργασίας αισθάνθηκα την ανάγκη να βρεθώ στις πλαγιές του Γράμμου, για να τιμήσω, μαζί με έναν ιερέα, τη μνήμη των νεκρών του Εμφυλίου.

Εκείνες τις ώρες βίωσα μια συναισθηματική φόρτιση από τις μεγαλύτερες της ζωής μου.

Από τότε νιώθω τη συνείδησή μου απαλλαγμένη από διχόνοιες του παρελθόντος, που σκίαζαν και επηρέαζαν τις εκτιμήσεις μου».

Να σημειώσουμε ότι ο κ. Κων. Λούλης τη διετία 1989 - 1991 (κυβέρνηση ΝΔ - ΚΚΕ) διετέλεσε διοικητής του Αγίου Όρους, το 1990 έγινε εκδότης, αγοράζοντας την αρχαιότερη ημερήσια εφημερίδα της επαρχίας, τη «Θεσσαλία», και το 1992 - 1994 ήταν μέλος του ΔΣ της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Να σημειώσουμε ότι, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου, πρωτοστάτησε στην υπεράσπιση του ηγουμένου Εφραίμ. 

paron.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: