Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2015

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ : Πολυβιταμινούχα χάπια





Πολυβιταμινούχα χάπια
Η καθημερινή λήψη λειτουργεί ως ασφαλής δικλίδα στις πιθανές ελλείψεις ενός ιχνοστοιχείου ή ενός αμιννοξέος

Από τον Δρ. ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ  
Εκατομμύρια υγιή άτομα σ' όλο τον κόσμο παίρνουν κάθε μέρα ένα πολυβιταμινούχο χάπι το οποίο περιέχει ακριβώς τις συνιστώμενες ημερήσιες δόσεις για κάθε ιχνοστοιχείο και βιταμίνη. Αυτή η πρακτική ύστερα από δεκάδες χρόνια σε εκατομμύρια ανθρώπους απεδείχθη ασφαλής. Ωστόσο, προβλήματα εμφανίζονται όταν επιχειρούμε να μεγεθύνουμε τις δόσεις, αδικαιολόγητα. Εξάλλου, ανεξαρτήτως δόσεων ο οργανισμός ούτε τις απορροφά σε «μεγαδόσεις» ούτε μπορεί να τις χρησιμοποιήσει αποδοτικά. Οι βιταμίνες δεν θεραπεύουν. Προλαμβάνουν. Και δρουν πάντα «συνεργικά». Τα διάφορα όργανα του σώματος δηλαδή, σε συνδυασμό με τις τροφές και τις βιταμίνες, επιτελούν ορισμένες λειτουργίες πιο. αποδοτικά.
Τα βασικά συστατικά των τροφών που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού είναι οι (15) βιταμίνες, τα (18) μεταλλοστοιχεία, τα (10) αμινοξέα και τα (3) λιπαρά οξέα, Όλα αυτά τα συστατικά σε ορισμένες ποσότητες είναι σχεδόν απαραίτητα καθημερινά στην τροφή μας, ώστε να εξασφαλίσουμε καλή υγεία. Εδώ συχνά περισσότερο απαραίτητη είναι η συνολική παρουσία τους, παρά οι μεμονωμένες ποσότητες τους. Γι' αυτό η καθημερινή λήψη ενός πολυβιταμινούχου λειτουργεί ως ασφαλής δικλίδα στις πιθανές ελλείψεις ενός ιχνοστοιχείου ή ενός απαραίτητου αμινοξέος. Αυτός είναι ο λόγος που πάντα συνιστώνται μικρά γεύματα με μεγάλη ποικιλία τροφών μέσα σ' αυτά. Όλες οι τροφές λειτουργούν συνεργικά μέσα στο σώμα, ο συνδυασμός «σώζει».
Αν παίρνετε πολυβιταμινούχα για να καλύψετε κάποιες ελλείψεις θα πρέπει να περιμένετε αποτελέσματα έπειτα από 3-4 εβδομάδες. Αν πρόκειται για σοβαρότερη έλλειψη, ίσως χρειαστεί να συνεχίσετε για 3-4 μήνες. Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις όπου κάποιες συνήθειες ή κακός μεταβολισμός του σώματος επιβάλλουν τπ συχνή λήψη βιταμινών. Ένας καπνιστής π.χ. έχει ανάγκη καθημερινά τις διπλάσιες δόσεις βιταμίνης C, από έναν μη καπνιστή, αλλά και μεγαλύτερες δόσεις αντιοξειδωτικών. Ένα άτομο άνω των 65 είναι σκόπιμο να λαμβάνει υψηλότερες ποσότητες του συνήθους βιταμίνης Β12, αλλά και όλο το σύμπλεγμα της ομάδας Β. Καθώς η Β12 στους υπερηλίκους υπολείπεται σημαντικά στην απορρόφηση της από το πεπτικό. Ταυτόχρονα, οι μεγάλες δόσεις του συμπλέγματος Β δεν μας φοβίζουν, καθώς όλες αυτές είναι υδατοδιαλυτές και οι υπερδόσεις αποβάλλονται ελεύθερα με τα ούρα.
TVΕΘΝΟΣ/ΥΓΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: